Aktivitet
Start » Aktiviteter » Trendspaning i Stockholm

Maila sidan

Ditt namn (obligatorisk)

Din epost (obligatorisk)

Vart ska det mailas? (obligatorisk)

Ämne

Ditt meddelande

Trendspana i Stockholm

Trendspaning

2019-04-10

Trendspanarförmiddag + utbildareftermiddag i Stockholm
för dig som jobbar eller utbildar inom handeln!

Karta och kompass i ett snabbt föränderligt detaljhandelslandskap, nu är det återigen dags för Handelsrådets trendspaning.
Vi kommer förstås att tala digitalisering, men den här gången ägnas den fysiska butiken extra uppmärksamhet.
Årets tema är Butiken som marknadsföringskanal.


Program

09.00 Kaffemingel
9.30
Handelsrådet inleder
Urban Lindstedt, journalist specialiserad på detaljhandelsbevakning, guidar i det handelslandskap som befinner sig mitt i en stark omvandling – gamla beprövade detaljhandelskoncept bjuder farväl, nya kommer till och e-handel har fått rejält momentum.
Ta del av presentationen här:
Urban Lindstedt Trender inom handeln

Urban Lindstedt

Butiken som marknadsföringskanal – forskaren Jens Nordfält, Handelshögskolan i Stockholm respektive professor University of Bath School of Management, funderar med utgångspunkt i sin senaste forskning med praktiska exempel kring hur den framtida fysiska butiken kan och behöver se ut.
Ta del av presentationen här:
Fysisk butik i en digital värld_compressed

Jens Nordfält


Clas Schörling, försäljningschef för butik hos Ahlsell, region Stockholm, berättar om kedjan där näthandel och fysiska butiker, B2C och B2B kombineras till en lönsam helhet.
Ta del av presentationen här:
Trendspaning-Ahlsell

Erik Dahlén, vd, Lakritsroten berättar om hur lakrits i alla dess former – som godis, för matlagning och bakning och till och med som kroppsvård – bildar stommen i en retailverksamhet med totalt sju fysiska butiker (i Stockholm, Malmö och Göteborg) och nätbutik.
Ta del av presentationen här:
Trendspaning_Lakritsroten

Erik Dahlén


11.35-12.00 Avslutande diskussion

Speciellt för lärare:
12.00-15.00
Eftermiddagsprogram för utbildare med kunskapsöverföring med framtidens handel i fokus. Halvdagen riktar sig till utbildare på gymnasier, yrkeshögskolor, högskolor och universitet med handelsutbildningar.
12-13.00 Lunch
13.00-15.00 Handelsrådets Mats Johansson
Ta del av eftermiddagens presentation här:
Trendspaning_Mats_Johansson_vt2019

Mats Johansson

Trendspaningen är ett kostnadsfritt, oberoende, evenemang.
Varmt välkomna!

Frågor om seminariet besvaras av:
Ylva Åkesson, kommunikatör Handelsrådet
ylva.akesson@handelsradet.se

Prenumerera på nyhetsbrev