Hakon Swenson Stiftelsen och Handelsrådet delar årligen ut ett studentuppsatspris som vänder sig till studenter vid högskolor och universitet.
Studentuppsatspriset öppnar i början av december varje år och nomineringarna pågår till början av mars.
Studentvinnarna 2022 utsedda
Handelsrådets studentuppsatspris för 2022 har tilldelats Christoffer Lauge Pedersen & Emma Petersén vid Lunds tekniska högskola för Securing Successful Omni-Channel Logistics: An Investigation of Required Competencies
Hakon Swenson stiftelsens pris för 2022 går till Ebba Österlund & Sara Hedman vid Handelshögskolan i Stockholm för Beyond the Choice – A quantitative study on the ultimate impact of default delivery options on customer choice satisfaction
Filtrera på år
Sortera
Titel
Beyond the Choice – A quantitative study on the ultimate impact of default delivery options on customer choice satisfaction
År
2022
Författare
Ebba Österlund & Sara Hedman
Vinnare
Hakon Swenson Stiftelsen
Titel
Securing Successful Omni-Channel Logistics: An Investigation of Required Competencies
År
2022
Författare
Christoffer Lauge Pedersen & Emma Petersén
Vinnare
Handelsrådet
Titel
A Case Study of Alternative Pallet Solutions at Tetra Pak Additional Materials
År
2021
Författare
Sten Georgii Hellberg
Vinnare
Handelsrådet
Titel
Words are just words until they appear in action, right?
År
2021
Författare
Clara Grönberg Irma Weberg Ekelund
Vinnare
Hakon Swenson Stiftelsen
Titel
Should I stay or should I go: A quantitative study on how shopping cart design affects spending behavior and customer satisfaction
År
2020
Författare
Erik Billebjer Ulriksson och Tove Karlén
Vinnare
Hakon Swenson Stiftelsen
Titel
Waste Not, Want Not: Suboptimal Food and the Grocery Shopping Practices of Sustainably-Minded Consumer
År
2020
Författare
Emma Svantesdotter
Vinnare
Handelsrådet
Titel
"Jag kan shoppa vad, när och hur jag vill". Kundlojalitet genom omnikanaler.
År
2019
Författare
Emma Dahlgren, Malin Westerberg
Vinnare
Titel
Att implementera cirkulär ekonomi inom slow fashion
År
2019
Författare
Alexandra Olofsson, Rebecka Skoog
Vinnare
Titel
Den moderna säljprocessen - En kvalitativ studie av B2B -säljprocessen inom livsmedelsbranschen i norr
År
2019
Författare
Sanny Johansson, Lovisa Nordström
Vinnare
Titel
Designed by me - Motivations and barriers affecting consumers' willingness to co-create products ...
År
2019
Författare
Miranda Schüler, Michelle Fee Maier
Vinnare