Hur rustar vi för framtiden?
Idag ställs nya krav på omställning av handeln, allt fler funktioner digitaliseras och en ökande andel affärer görs via internet. Kund- och konsumtionsbeteenden förändras, nya affärsmodeller växer fram och det krävs nya kunskaper och digitala verktyg för att möta framtidens möjligheter.
Funderar ni på hur ert företag ska ta nästa steg med anledning av handelns digitala transformation? Är det ökad kunskap om branschens utveckling eller är det en digital strategi som saknas för att våga satsa vidare? Behöver era medarbetare bygga på sin kompetens för att ni tillsammans ska ta er an nya möjligheter? Sedan förra hösten har projektet ”Kompetenslyft för handeln” erbjudit utbildningar med fokus på digital kompetens till mindre handelsföretag. Från och med hösten 2020 till och med hösten 2022 får även större handelsföretag chansen till kostnadsfri utbildning.
Hur fungerar det?
Vissa utbildningar vänder sig till ägare/verksamhetsansvarig och andra till företagets medarbetare. Det går även bra att erbjuda utbildningarna till korttidspermitterade medarbetare. Ni väljer själv vilken eller vilka utbildningar ni har behov av. Till er hjälp kommer vi att erbjuda en enklare form av kompetensbehovsanalys.
Utbildningarna sker i digital form och genomförs av erkänt duktiga utbildningsleverantörer. Samtliga utbildningar är kostnadsfria. Er enda kostnad är den tid ni avsätter för utbildning. Utbildningslängden varierar från en halvdag till cirka två dagar (dock uppdelat i flera tillfällen) beroende på kompetensområde.
Hur anmäler jag mig?
För att få tillgång till utbildningarna måste ert företag bli en projektdeltagare. Det blir ni genom att fylla i en anmälan där ni ger er bekräftelse till att ni har för avsikt att delta. Anmälan är dock inte bindande.
Anmälan laddas ner och när ni fyllt i era uppgifter skickas den till: kompetenslyft@handelsradet.se.
För mer information
-
Projektledare
Helen Rönnholm
010-471 86 53
helen.ronnholm@handelsradet.se