Start » Aktiviteter » Kundreaktioner på omnikanal – enbart webbsänt

Maila sidan

Ditt namn (obligatorisk)

Din epost (obligatorisk)

Vart ska det mailas? (obligatorisk)

Ämne

Ditt meddelande

17

apr

Kundreaktioner på omnikanal - webbsänt

: Webbsänd forskarfrukost med Angelica Blom, Handelshögskolan i Stockholm

SEMINARIET ÄGER RUM PÅ WEBBEN. Starttid 08.30
Anmäl dig på här intill, för att få länken till sändningen.

Seminariet kommer också att gå att lyssna på efterhand.

Hur är kundreaktionerna på handelns omnikanalerbjudanden?

Hur reagerar kunder på ett omnikanalerbjudanden? Skiljer sig reaktionerna åt beroende på kundens shoppingsituation?
Genom att utgå från kundernas digitala shoppingspår och sedan integrera dessa över kanaler och touchpoints kan detaljisterna skräddarsy sin kommunikation gentemot kunden, och erbjuda ett så kallat omnikanalerbjudande.

Webbseminarium fredagen den 17 april
Handelsrådet och HUI bjuder tillsammans in till ett webbseminarium med Angelica Blom från Handelshögskolan i Stockholm på temat ”Kunders reaktioner på omnikanalerbjudanden”.

Hur kunder interagerar med detaljister har förändrats avsevärt under det senaste decenniet till följd av ny teknik och nya format, inklusive sociala medier, mobilapplikationer och onlinebutiker. För att möta förändringen försöker återförsäljare att integrera sina kanaler och touchpoints för att erbjuda ett konsekvent detaljhandelserbjudande och skapa en sömlös shoppingupplevelse för kunden. Hur reagerade kunderna på dessa försök att integrera kanaler och touchpoints och berodde reaktionerna (shopper responses) på i vilken shoppingsituation kunderna befann sig?

På seminariet talar Angelica Blom om vad vi vet så här långt om omnichannel retailing och hur kunder reagerar på integration av kanaler och touchpoints samt om dessa reaktioner var olika starka beroende på shoppingssituationen. Vilken typ av köp som gjorts, planeringsgraden före köp, kundens erfarenhet av att använda mobilen som ett shoppingverktyg samt kundernas lokalisering är exempel på faktorer som kan vara av betydelse. Ämnet knyts ihop med en kort beskrivning av Angelicas pågående postdocprojekt där hon undersöker detaljisternas möjligheter att med utgångspunkt från kundernas shoppingbeteenden hjälpa dem att ta mer hållbara shoppingbeslut

Angelica Blom är forskare på Center for Retailing vid Stockholm School of Economics. ”One size fits all, understanding shopper responses towards integration activities in omnichannel retailing” är en empirisk undersökning av kunders reaktioner, kopplade till försäljnings- och varumärkesrelaterade faktorer, gentemot ett omnikanalerbjudande.

Frågor om seminariet besvaras av:
Joakim Wirén, HUI Research E-post: joakim.wiren@hui.se Tel: 070-147 66 56
Ylva Åkesson, Handelsrådet E-post: ylva.akesson@handelsradet.se Tel: 070-692 85 50

Välkommen – vi ses på webben!

Prenumerera på nyhetsbrev