torsdag 17 oktober 2024
Sveriges butiker 2023
I anslutning till seminariet kommer det finnas möjlighet att på plats utforska statistiken på Handelsfakta. Seminariet kommer finnas tillgängligt i efterhand på Handelsrådets Youtube-kanal.
Anmälan sker senast den 15 oktober.
Välkomna!
Talare
-
Charlotta Lindblad, kommunikationschef på Swish
-
Per Wennerström, Cheif Business Development Officer på Rusta
-
Andreas Svensson, senior analytiker på HUI
-
Helene Vinberg, senior analytiker på HUI
HUI Research genomför på uppdrag av Handelsrådet årligen en studie av Sveriges butiksbestånd.
Kartläggningen har pågått sedan 2018 och Butiksdatabasen lanserar därmed sin åttonde upplaga. Butiksdatabasen innehåller data om Sveriges butiker, exempelvis kedjetillhörighet, kategori och segment.
De senaste åren har varit omvälvande för den svenska butikshandeln. Pandemi, digitalisering och en urholkad köpkraft har skapat nya köpbeteende i rekordhastighet. Trots flera tuffa år finns det positiva inslag i den fysiska handeln. Lågprissektorn har vuxit betydligt och självbetjäningshandeln tar marknadsandelar när smart teknik möter kundernas behov.
Under förmiddagen den 17 oktober presenteras insikter och statistik kring förändringar i den fysiska handeln under 2023.
Resultatet av årets kartläggning presenteras av Andreas Svensson, senior analytiker på HUI. Därefter inleds en paneldiskussion med analys och framtidsspaningar med Charlotta Lindblad, kommunikationschef på Swish, Per Wennerström, Cheif Business Development Officer på Rusta, och Helene Vinberg, senior analytiker på HUI.
I anslutning till seminariet kommer det finnas möjlighet att på plats utforska statistiken på Handelsfakta. Seminariet kommer finnas tillgängligt i efterhand på Handelsrådets Youtube-kanal.
Anmälan sker senast den 15 oktober.
Välkomna!
I anslutning till seminariet kommer det finnas möjlighet att på plats utforska statistiken på Handelsfakta. Seminariet kommer finnas tillgängligt i efterhand på Handelsrådets Youtube-kanal.
Anmälan sker senast den 15 oktober.
Välkomna!
-
Charlotta Lindblad, kommunikationschef på Swish
-
Per Wennerström, Cheif Business Development Officer på Rusta
-
Andreas Svensson, senior analytiker på HUI
-
Helene Vinberg, senior analytiker på HUI
HUI Research genomför på uppdrag av Handelsrådet årligen en studie av Sveriges butiksbestånd.
Kartläggningen har pågått sedan 2018 och Butiksdatabasen lanserar därmed sin åttonde upplaga. Butiksdatabasen innehåller data om Sveriges butiker, exempelvis kedjetillhörighet, kategori och segment.
De senaste åren har varit omvälvande för den svenska butikshandeln. Pandemi, digitalisering och en urholkad köpkraft har skapat nya köpbeteende i rekordhastighet. Trots flera tuffa år finns det positiva inslag i den fysiska handeln. Lågprissektorn har vuxit betydligt och självbetjäningshandeln tar marknadsandelar när smart teknik möter kundernas behov.
Under förmiddagen den 17 oktober presenteras insikter och statistik kring förändringar i den fysiska handeln under 2023.
Resultatet av årets kartläggning presenteras av Andreas Svensson, senior analytiker på HUI. Därefter inleds en paneldiskussion med analys och framtidsspaningar med Charlotta Lindblad, kommunikationschef på Swish, Per Wennerström, Cheif Business Development Officer på Rusta, och Helene Vinberg, senior analytiker på HUI.
I anslutning till seminariet kommer det finnas möjlighet att på plats utforska statistiken på Handelsfakta. Seminariet kommer finnas tillgängligt i efterhand på Handelsrådets Youtube-kanal.
Anmälan sker senast den 15 oktober.
Välkomna!