torsdag 14 november 2024

Göteborg: Kundupplevelse i förändring

Efter pandemin har nya aspekter av kundupplevelser börjat växa fram, vilket har lett till ett ökat intresse för att undersöka hur dessa förändras över tid. Traditionellt har fokus legat på att skapa unika upplevelser, men förändringar i handeln och kundbeteenden kan ha introducerat nya dimensioner.

Handelsrådet, HUI Research och Centre for Retailing (CFR) vid Handelshögskolan vid Göteborgs universitet bjuder in till ett frukostseminarium där Lars Witellprofessor i företagsekonomi med inriktning marknadsföring vid Linköpings universitet, presenterar forskning kring hur kundupplevelser förändras. Nya tekniska lösningar, ökad social närvaro på nätet och växande tjänsteinnehåll i handeln är tre faktorer som tydligt formar om kundmötet och påverkar kundupplevelsen. Lars Witell menar att det i grunden handlar om att undersöka vad som är viktigt för kunder genom hela kundresan över fysiska butiker och online.

Intervjuer, workshops och experiment har ingått i forskarnas verktygslåda. Även praktiska försök ute i butik med robotar. Ica Maxi och IKEA har varit med i projektet, och undersökt hur robotar i butik påverkar kundernas upplevelse av sitt besök. Projektet har syftat till att ge handfasta råd i hur butiker kan arbeta för att skapa rätt kundupplevelser.

Anmälan sker senast den 12 november

Frågor om seminariet besvaras av:

William Lindquist
HUI Research
william.lindquist@hui.se
073 853 01 02

Ylva Åkesson
Handelsrådet
ylva.akesson@handelsradet.se

Välkommen!

Talare

Handelsrådet, HUI Research och Centre for Retailing (CFR) vid Handelshögskolan vid Göteborgs universitet bjuder in till ett frukostseminarium där Lars Witellprofessor i företagsekonomi med inriktning marknadsföring vid Linköpings universitet, presenterar forskning kring hur kundupplevelser förändras. Nya tekniska lösningar, ökad social närvaro på nätet och växande tjänsteinnehåll i handeln är tre faktorer som tydligt formar om kundmötet och påverkar kundupplevelsen. Lars Witell menar att det i grunden handlar om att undersöka vad som är viktigt för kunder genom hela kundresan över fysiska butiker och online.

Intervjuer, workshops och experiment har ingått i forskarnas verktygslåda. Även praktiska försök ute i butik med robotar. Ica Maxi och IKEA har varit med i projektet, och undersökt hur robotar i butik påverkar kundernas upplevelse av sitt besök. Projektet har syftat till att ge handfasta råd i hur butiker kan arbeta för att skapa rätt kundupplevelser.

Anmälan sker senast den 12 november

Frågor om seminariet besvaras av:

William Lindquist
HUI Research
william.lindquist@hui.se
073 853 01 02

Ylva Åkesson
Handelsrådet
ylva.akesson@handelsradet.se

Välkommen!

Handelsrådet, HUI Research och Centre for Retailing (CFR) vid Handelshögskolan vid Göteborgs universitet bjuder in till ett frukostseminarium där Lars Witellprofessor i företagsekonomi med inriktning marknadsföring vid Linköpings universitet, presenterar forskning kring hur kundupplevelser förändras. Nya tekniska lösningar, ökad social närvaro på nätet och växande tjänsteinnehåll i handeln är tre faktorer som tydligt formar om kundmötet och påverkar kundupplevelsen. Lars Witell menar att det i grunden handlar om att undersöka vad som är viktigt för kunder genom hela kundresan över fysiska butiker och online.

Intervjuer, workshops och experiment har ingått i forskarnas verktygslåda. Även praktiska försök ute i butik med robotar. Ica Maxi och IKEA har varit med i projektet, och undersökt hur robotar i butik påverkar kundernas upplevelse av sitt besök. Projektet har syftat till att ge handfasta råd i hur butiker kan arbeta för att skapa rätt kundupplevelser.

Anmälan sker senast den 12 november

Frågor om seminariet besvaras av:

William Lindquist
HUI Research
william.lindquist@hui.se
073 853 01 02

Ylva Åkesson
Handelsrådet
ylva.akesson@handelsradet.se

Välkommen!

Handelsrådet, HUI Research och Centre for Retailing (CFR) vid Handelshögskolan vid Göteborgs universitet bjuder in till ett frukostseminarium där Lars Witellprofessor i företagsekonomi med inriktning marknadsföring vid Linköpings universitet, presenterar forskning kring hur kundupplevelser förändras. Nya tekniska lösningar, ökad social närvaro på nätet och växande tjänsteinnehåll i handeln är tre faktorer som tydligt formar om kundmötet och påverkar kundupplevelsen. Lars Witell menar att det i grunden handlar om att undersöka vad som är viktigt för kunder genom hela kundresan över fysiska butiker och online.

Intervjuer, workshops och experiment har ingått i forskarnas verktygslåda. Även praktiska försök ute i butik med robotar. Ica Maxi och IKEA har varit med i projektet, och undersökt hur robotar i butik påverkar kundernas upplevelse av sitt besök. Projektet har syftat till att ge handfasta råd i hur butiker kan arbeta för att skapa rätt kundupplevelser.

Anmälan sker senast den 12 november

Frågor om seminariet besvaras av:

William Lindquist
HUI Research
william.lindquist@hui.se
073 853 01 02

Ylva Åkesson
Handelsrådet
ylva.akesson@handelsradet.se

Välkommen!

Anmäl dig här senast 12 november!!