torsdag 14 november 2024
Göteborg: Kundupplevelse i förändring
Handelsrådet, HUI Research och Centre for Retailing (CFR) vid Handelshögskolan vid Göteborgs universitet bjuder in till ett frukostseminarium där Lars Witell, professor i företagsekonomi med inriktning marknadsföring vid Linköpings universitet, presenterar forskning kring hur kundupplevelser förändras.
Medverkar i diskussionen gör också Yvonne Magnusson-Norling, grundare och vd, ShiftRetail@CFM, och tillika med mångårig retailerfarenhet från exempelvis Cervera, K Rauta och Indiska.
Nya tekniska lösningar, ökad social närvaro på nätet och växande tjänsteinnehåll i handeln är tre faktorer som tydligt formar om kundmötet och påverkar kundupplevelsen. Lars Witell menar att det i grunden handlar om att undersöka vad som är viktigt för kunder genom hela kundresan över fysiska butiker och online.
Intervjuer, workshops och experiment har ingått i forskarnas verktygslåda. Även praktiska försök ute i butik med robotar. Ica Maxi och IKEA har varit med i projektet, och undersökt hur robotar i butik påverkar kundernas upplevelse av sitt besök. Projektet har syftat till att ge handfasta råd i hur butiker kan arbeta för att skapa rätt kundupplevelser.
Anmälan sker senast den 12 november
Frågor om seminariet besvaras av:
William Lindquist
HUI Research
william.lindquist@hui.se
073 853 01 02
Ylva Åkesson
Handelsrådet
ylva.akesson@handelsradet.se
Välkommen!
Talare
Handelsrådet, HUI Research och Centre for Retailing (CFR) vid Handelshögskolan vid Göteborgs universitet bjuder in till ett frukostseminarium där Lars Witell, professor i företagsekonomi med inriktning marknadsföring vid Linköpings universitet, presenterar forskning kring hur kundupplevelser förändras.
Medverkar i diskussionen gör också Yvonne Magnusson-Norling, grundare och vd, ShiftRetail@CFM, och tillika med mångårig retailerfarenhet från exempelvis Cervera, K Rauta och Indiska.
Nya tekniska lösningar, ökad social närvaro på nätet och växande tjänsteinnehåll i handeln är tre faktorer som tydligt formar om kundmötet och påverkar kundupplevelsen. Lars Witell menar att det i grunden handlar om att undersöka vad som är viktigt för kunder genom hela kundresan över fysiska butiker och online.
Intervjuer, workshops och experiment har ingått i forskarnas verktygslåda. Även praktiska försök ute i butik med robotar. Ica Maxi och IKEA har varit med i projektet, och undersökt hur robotar i butik påverkar kundernas upplevelse av sitt besök. Projektet har syftat till att ge handfasta råd i hur butiker kan arbeta för att skapa rätt kundupplevelser.
Anmälan sker senast den 12 november
Frågor om seminariet besvaras av:
William Lindquist
HUI Research
william.lindquist@hui.se
073 853 01 02
Ylva Åkesson
Handelsrådet
ylva.akesson@handelsradet.se
Välkommen!
Handelsrådet, HUI Research och Centre for Retailing (CFR) vid Handelshögskolan vid Göteborgs universitet bjuder in till ett frukostseminarium där Lars Witell, professor i företagsekonomi med inriktning marknadsföring vid Linköpings universitet, presenterar forskning kring hur kundupplevelser förändras.
Medverkar i diskussionen gör också Yvonne Magnusson-Norling, grundare och vd, ShiftRetail@CFM, och tillika med mångårig retailerfarenhet från exempelvis Cervera, K Rauta och Indiska.
Nya tekniska lösningar, ökad social närvaro på nätet och växande tjänsteinnehåll i handeln är tre faktorer som tydligt formar om kundmötet och påverkar kundupplevelsen. Lars Witell menar att det i grunden handlar om att undersöka vad som är viktigt för kunder genom hela kundresan över fysiska butiker och online.
Intervjuer, workshops och experiment har ingått i forskarnas verktygslåda. Även praktiska försök ute i butik med robotar. Ica Maxi och IKEA har varit med i projektet, och undersökt hur robotar i butik påverkar kundernas upplevelse av sitt besök. Projektet har syftat till att ge handfasta råd i hur butiker kan arbeta för att skapa rätt kundupplevelser.
Anmälan sker senast den 12 november
Frågor om seminariet besvaras av:
William Lindquist
HUI Research
william.lindquist@hui.se
073 853 01 02
Ylva Åkesson
Handelsrådet
ylva.akesson@handelsradet.se
Välkommen!
Handelsrådet, HUI Research och Centre for Retailing (CFR) vid Handelshögskolan vid Göteborgs universitet bjuder in till ett frukostseminarium där Lars Witell, professor i företagsekonomi med inriktning marknadsföring vid Linköpings universitet, presenterar forskning kring hur kundupplevelser förändras.
Medverkar i diskussionen gör också Yvonne Magnusson-Norling, grundare och vd, ShiftRetail@CFM, och tillika med mångårig retailerfarenhet från exempelvis Cervera, K Rauta och Indiska.
Nya tekniska lösningar, ökad social närvaro på nätet och växande tjänsteinnehåll i handeln är tre faktorer som tydligt formar om kundmötet och påverkar kundupplevelsen. Lars Witell menar att det i grunden handlar om att undersöka vad som är viktigt för kunder genom hela kundresan över fysiska butiker och online.
Intervjuer, workshops och experiment har ingått i forskarnas verktygslåda. Även praktiska försök ute i butik med robotar. Ica Maxi och IKEA har varit med i projektet, och undersökt hur robotar i butik påverkar kundernas upplevelse av sitt besök. Projektet har syftat till att ge handfasta råd i hur butiker kan arbeta för att skapa rätt kundupplevelser.
Anmälan sker senast den 12 november
Frågor om seminariet besvaras av:
William Lindquist
HUI Research
william.lindquist@hui.se
073 853 01 02
Ylva Åkesson
Handelsrådet
ylva.akesson@handelsradet.se
Välkommen!