torsdag 28 mars 2019
Förstå influencer-industrin!
Influencers drar idag in i miljontals dollar, arbetar med välrenommerade företag, etablerar egna varumärken och påverkar samhällsutvecklingen. Utvecklingen går snabbt och traditionell media har ibland tufft att hänga med.
Hur blev det så här och hur kan företag på ett bra sätt engagera sig med influencer-industrin?
Dr Crystal Abidin är digital antropolog och forskar om människors internetkulturer. Hon har precis avslutat ett projekt här i Sverige där hon undersökt svenska och skandinaviska influencers i relation till konsumentbeteende, varumärkesstrategier och detaljhandel.
Crystal har kopplingar till Digital Media med School of Communication and Creative Arts vid Deakin University och centrum för kultur och teknik vid Curtin University. Hon har haft en postdoc vid Jönköpings universitet finansierat via Handelsrådet.
Crystal Abidin är listad på Forbes 30 Under 30 Asien (2018) och Pacific Standard 30 Top Thinkers Under 30 (2016). Nå henne på wishcrys.com.
Seminariet kommer att webbsändas i realtid med ljud och bild. Det kommer också att kunna ses i efterhand.
Sändningen startar samtidigt som seminariet.
Länken till YouTube-sändningen här:
Intresset för seminariet är stort, och vi har nu slagit i taket för antalet deltagare i lokalen. För anmälan till väntelista, mejla till lena.gransell@handelsradet.se
För frågor om seminariet, kontakta Lena Strålsjö, på lena.stralsjo@handelsradet.se