torsdag 20 november 2025
Kundupplevelse, hållbarhet och försäljning

En morgontimme med akademisk forskning, inspiration och praktiska exempel på hur detaljhandeln kan möta kundernas förväntningar och bygga starkare, mer hållbara affärer.
Hur kan olika aktörer inom detaljhandeln skapa goda kundupplevelser, samtidigt som de driver hållbar utveckling och ökar sin försäljning?
Seminariet bygger på den forskning som har genomförts och finansierats av Handelsrådet och KK-stiftelsen, tillsammans med företag som Ikea, ICA MAXI, och Elgiganten.
För den som inte kan delta fysiskt på seminariet, spelas det in och läggs upp på Handelsrådets Youtubekanal.
Forskarfrukosten görs i samarbete med Retail House.
Lars Witell och Handelsrådet
Lars Witell är professor i företagsekonomi med inriktning marknadsföring vid Linköpings universitet. Han är aktuell med ett nyligen avslutat forskningsprojekt, finansierat av Handelsrådet: ”Kundupplevelse i förändring”.
Slutrapporten finns att ta del av här.
Ett avsnitt av Handelsrådets podd Forskarmötet med honom finns också att lyssna på; där poddar finns och på Handelsrådets Youtubekanal.
Forskarfrukosten görs i samarbete med Retail House.
Varmt välkommen!
Talare
En morgontimme med akademisk forskning, inspiration och praktiska exempel på hur detaljhandeln kan möta kundernas förväntningar och bygga starkare, mer hållbara affärer.
Hur kan olika aktörer inom detaljhandeln skapa goda kundupplevelser, samtidigt som de driver hållbar utveckling och ökar sin försäljning?
Seminariet bygger på den forskning som har genomförts och finansierats av Handelsrådet och KK-stiftelsen, tillsammans med företag som Ikea, ICA MAXI, och Elgiganten.
För den som inte kan delta fysiskt på seminariet, spelas det in och läggs upp på Handelsrådets Youtubekanal.
Forskarfrukosten görs i samarbete med Retail House.
Lars Witell och Handelsrådet
Lars Witell är professor i företagsekonomi med inriktning marknadsföring vid Linköpings universitet. Han är aktuell med ett nyligen avslutat forskningsprojekt, finansierat av Handelsrådet: ”Kundupplevelse i förändring”.
Slutrapporten finns att ta del av här.
Ett avsnitt av Handelsrådets podd Forskarmötet med honom finns också att lyssna på; där poddar finns och på Handelsrådets Youtubekanal.
Varmt välkommen!
En morgontimme med akademisk forskning, inspiration och praktiska exempel på hur detaljhandeln kan möta kundernas förväntningar och bygga starkare, mer hållbara affärer.
Hur kan olika aktörer inom detaljhandeln skapa goda kundupplevelser, samtidigt som de driver hållbar utveckling och ökar sin försäljning?
Seminariet bygger på den forskning som har genomförts och finansierats av Handelsrådet och KK-stiftelsen, tillsammans med företag som Ikea, ICA MAXI, och Elgiganten.
För den som inte kan delta fysiskt på seminariet, spelas det in och läggs upp på Handelsrådets Youtubekanal.
Forskarfrukosten görs i samarbete med Retail House.
Lars Witell och Handelsrådet
Lars Witell är professor i företagsekonomi med inriktning marknadsföring vid Linköpings universitet. Han är aktuell med ett nyligen avslutat forskningsprojekt, finansierat av Handelsrådet: ”Kundupplevelse i förändring”.
Slutrapporten finns att ta del av här.
Ett avsnitt av Handelsrådets podd Forskarmötet med honom finns också att lyssna på; där poddar finns och på Handelsrådets Youtubekanal.
Forskarfrukosten görs i samarbete med Retail House.
Varmt välkommen!
En morgontimme med akademisk forskning, inspiration och praktiska exempel på hur detaljhandeln kan möta kundernas förväntningar och bygga starkare, mer hållbara affärer.
Hur kan olika aktörer inom detaljhandeln skapa goda kundupplevelser, samtidigt som de driver hållbar utveckling och ökar sin försäljning?
Seminariet bygger på den forskning som har genomförts och finansierats av Handelsrådet och KK-stiftelsen, tillsammans med företag som Ikea, ICA MAXI, och Elgiganten.
För den som inte kan delta fysiskt på seminariet, spelas det in och läggs upp på Handelsrådets Youtubekanal.
Forskarfrukosten görs i samarbete med Retail House.
Lars Witell och Handelsrådet
Lars Witell är professor i företagsekonomi med inriktning marknadsföring vid Linköpings universitet. Han är aktuell med ett nyligen avslutat forskningsprojekt, finansierat av Handelsrådet: ”Kundupplevelse i förändring”.
Slutrapporten finns att ta del av här.
Ett avsnitt av Handelsrådets podd Forskarmötet med honom finns också att lyssna på; där poddar finns och på Handelsrådets Youtubekanal.
Varmt välkommen!