måndag 5 mars 2018
Retail Trends – Customer Experience Workshop
Vi lever i en tid av förändring – och handeln är inget undantag. Digitaliseringen bidrar till att förändra butikens roll i handeln, men i en allt mer uppkopplad värld blir det fysiska mötet bara viktigare och viktigare. Många handelsföretag arbetar just nu med att förändra sina kundmöten och ett sätt att behålla (eller locka tillbaka) kunderna till butiken är att arbeta tydligare med möten, upplevelser och att integrera den digitala och fysiska kontaktytan mot kunden.
Under 2018 anordnar Centrum för handelsforskning totalt fyra workshops kring handeln med olika tema. Temat för den första workshopen är kundupplevelsen.
Preliminär agenda
08.30-09.00 Kaffe och registrering
09.00-09.20 Inledning – Jens Hultman, Centrum för handelsforskning vid Lunds universitet
09.20-10.00 Developing the IKEA experience – Marcus McKinley, Customer experience, IKEA Group
10.00-10.40 Retail trends – customer experience – Shawn Roberts & Filip Åhman, WorkShop
10.40-11.00 Diskussion kring dagens tema under ledning av trendforskaren Sofia Ulver