onsdag 7 maj 2025

Framtidens fysiska butikskoncept: Mer av samma eller något helt nytt?

Ulf Johansson, professor i marknadsföring, ger nya insikter kring framtidens butikskoncept.

Ett av detaljhandelns viktigaste, men samtidigt mest försummade, konkurrensmedel är de butiksformaten. Ett butiksformat kan likställas med ett butikskoncept och innefattar den totala upplevelsen som erbjuds till kunderna.

Under den här forskarfrukosten kommer vi att få en djupare inblick i den senaste forskningen kring butikskoncept och butiksformat. Vi diskuterar om framtidens fysiska butiker kommer att fortsätta utvecklas inom befintliga ramar eller om vi står inför helt nya och revolutionerande koncept.

Som en del av programmet kommer vi även att få ta del av konkreta case från bland annat IKEA, där forskningen sätts i ett praktiskt sammanhang för att belysa både utmaningar och möjligheter med att skapa innovativa och relevanta butikskoncept för framtiden.

Forskarfrukosten är ett samarbete med Retail House.

Varmt välkomna!

Talare

Ett av detaljhandelns viktigaste, men samtidigt mest försummade, konkurrensmedel är de butiksformaten. Ett butiksformat kan likställas med ett butikskoncept och innefattar den totala upplevelsen som erbjuds till kunderna.

Under den här forskarfrukosten kommer vi att få en djupare inblick i den senaste forskningen kring butikskoncept och butiksformat. Vi diskuterar om framtidens fysiska butiker kommer att fortsätta utvecklas inom befintliga ramar eller om vi står inför helt nya och revolutionerande koncept.

Som en del av programmet kommer vi även att få ta del av konkreta case från bland annat IKEA, där forskningen sätts i ett praktiskt sammanhang för att belysa både utmaningar och möjligheter med att skapa innovativa och relevanta butikskoncept för framtiden.

Forskarfrukosten är ett samarbete med Retail House.

Varmt välkomna!

Ett av detaljhandelns viktigaste, men samtidigt mest försummade, konkurrensmedel är de butiksformaten. Ett butiksformat kan likställas med ett butikskoncept och innefattar den totala upplevelsen som erbjuds till kunderna.

Under den här forskarfrukosten kommer vi att få en djupare inblick i den senaste forskningen kring butikskoncept och butiksformat. Vi diskuterar om framtidens fysiska butiker kommer att fortsätta utvecklas inom befintliga ramar eller om vi står inför helt nya och revolutionerande koncept.

Som en del av programmet kommer vi även att få ta del av konkreta case från bland annat IKEA, där forskningen sätts i ett praktiskt sammanhang för att belysa både utmaningar och möjligheter med att skapa innovativa och relevanta butikskoncept för framtiden.

Forskarfrukosten är ett samarbete med Retail House.

Varmt välkomna!

Ett av detaljhandelns viktigaste, men samtidigt mest försummade, konkurrensmedel är de butiksformaten. Ett butiksformat kan likställas med ett butikskoncept och innefattar den totala upplevelsen som erbjuds till kunderna.

Under den här forskarfrukosten kommer vi att få en djupare inblick i den senaste forskningen kring butikskoncept och butiksformat. Vi diskuterar om framtidens fysiska butiker kommer att fortsätta utvecklas inom befintliga ramar eller om vi står inför helt nya och revolutionerande koncept.

Som en del av programmet kommer vi även att få ta del av konkreta case från bland annat IKEA, där forskningen sätts i ett praktiskt sammanhang för att belysa både utmaningar och möjligheter med att skapa innovativa och relevanta butikskoncept för framtiden.

Forskarfrukosten är ett samarbete med Retail House.

Varmt välkomna!

Anmäl dig här!