måndag 5 mars 2018

Retail Trends – Customer Experience Workshop

Nu kickar vi igång 2018 med den första i Centrum för handelsforsknings serie om fyra workshops kring olika handelstrender.
Den första workshopen har fokus på kundupplevelsen.

Vi lever i en tid av förändring – och handeln är inget undantag. Digitaliseringen bidrar till att förändra butikens roll i handeln, men i en allt mer uppkopplad värld blir det fysiska mötet bara viktigare och viktigare. Många handelsföretag arbetar just nu med att förändra sina kundmöten och ett sätt att behålla (eller locka tillbaka) kunderna till butiken är att arbeta tydligare med möten, upplevelser och att integrera den digitala och fysiska kontaktytan mot kunden.

Under 2018 anordnar Centrum för handelsforskning totalt fyra workshops kring handeln med olika tema. Temat för den första workshopen är kundupplevelsen.

Preliminär agenda

08.30-09.00 Kaffe och registrering

09.00-09.20 Inledning – Jens Hultman, Centrum för handelsforskning vid Lunds universitet

09.20-10.00 Developing the IKEA experience – Marcus McKinley, Customer experience, IKEA Group

10.00-10.40 Retail trends – customer experience – Shawn Roberts & Filip Åhman, WorkShop

10.40-11.00 Diskussion kring dagens tema under ledning av trendforskaren Sofia Ulver