fredag 6 maj 2022

Leveransupplevelsen – är snabbast alltid bäst?

Välkommen på forskarwebbinarium med Daniel Hellström, Lunds universitet. Tema: Leveransupplevelsen, vad är viktigt för konsumenten? Se sändningen i efterhand här: https://www.youtube.com/watch?v=L-_sINY3koE&t=287s

E-handelsleveranser är en viktig del av kundupplevelsen. Här har e-handelsjättarna dirivt på utvecklingen mot allt snabbare leveranser. Att snabba e-handelsleveranser ökar försäljningen, det vet vi.
Men vad är det då som egentligen är betydelsefullt för kunden; är det så enkelt att endast snabbare leverans är bättre?

Daniel Hellström är docent och forskningsledare för ReLog (Retail Logistics) på Campus Helsingborg. Hans forskning spänner över flera sammanhängande områden: leveranser, förpackningar, och returhantering. Ett framträdande drag i all hans forskningsarbete är behovsorienterad kunskapsutveckling och innovation för hållbar utveckling.

Webbinariet sänds direkt via Youtube.
Tittarlänken sands ut per e-post till den som anmäler sig.
Webbinariet kommer också att gå att se i efterhand på Handelsrådets Youtubekanal.

Forskarwebbinariet anordnas i samarbete med Retail House.

VÄLKOMNA!