fredag 6 maj 2022
Leveransupplevelsen – är snabbast alltid bäst?
E-handelsleveranser är en viktig del av kundupplevelsen. Här har e-handelsjättarna dirivt på utvecklingen mot allt snabbare leveranser. Att snabba e-handelsleveranser ökar försäljningen, det vet vi.
Men vad är det då som egentligen är betydelsefullt för kunden; är det så enkelt att endast snabbare leverans är bättre?
Daniel Hellström är docent och forskningsledare för ReLog (Retail Logistics) på Campus Helsingborg. Hans forskning spänner över flera sammanhängande områden: leveranser, förpackningar, och returhantering. Ett framträdande drag i all hans forskningsarbete är behovsorienterad kunskapsutveckling och innovation för hållbar utveckling.
Webbinariet sänds direkt via Youtube.
Tittarlänken sands ut per e-post till den som anmäler sig.
Webbinariet kommer också att gå att se i efterhand på Handelsrådets Youtubekanal.
Forskarwebbinariet anordnas i samarbete med Retail House.
VÄLKOMNA!