onsdag 10 juni 2020

Handels(r)evolutionen – direktsänd webbinarieserie

Handels(r)evolutionen – kompetenslyft på ny spelplan

Denna veckas tema: Kundbeteende och varumärken
Denna veckas gäst: Mats Rönne, varumärkes- och kommunikationsstrateg med en bakgrund från bland annat Ericsson och Electrolux som ansvarig för varumärke/kommunikation.

Se avsnitt 6, onsdag 10 juni klockan 09:00 här.

Avsnittet går också att ta del av efterhand via samma länk.

Mer om innehållet i avsnitt 6:
• Människan; en inkonsekvent primat
• Drivkraften bakom beteendeförändringar
• Vad påverkar beteendeförändringarna?
• Varumärken i våra medvetanden

Avsnittet som pdf: Avsnitt 6 Handelsrevolutionen

Om programserien Handels(r)evolutionen:

För dig som jobbar med och kring handel – uppdatera ditt digitala kunskapsläge nu i maj!

• Start 7 maj, kl 09:00-09:45

• 6 stycken livesända 45-minuterswebbinarier + möjlighet att se avsnitten i efterhand på Handelsrådets Youtubekanal.

• Möjlighet att ställa frågor i realtid

• Ingen anmälan, ingen avgift

• Med Magnus Ohlsson, We Hunt for Heads, och inbjudna gäster.

Covid -19 har vänt världen upp och ner på många sätt.
I sex webbsända avsnitt berättar Magnus Ohlsson, retailstrateg på We Hunt For Heads och bloggare på Retailomania.se, om digitalisering, omvärldsanalys, tillväxtstrategier och kundbeteende i förändring.

Med början den 7 maj, och därefter en gång per vecka, talar Magnus Ohlsson kring förutsättningarna att göra bra affärer nu och framåt, och diskuterar utvecklingen i dagsläget tillsammans med branschexpertis.

Avsnittets exakta innehåll och gäst presenteras här på webben efterhand.

Sändningstillfällen:
• 7 maj – avsnitt 1
• 13 maj – avsnitt 2
• 18 maj – avsnitt 3
• 28 maj – avsnitt 4
• 3 juni – avsnitt 5
• 10 juni – avsnitt 6

Sändningen sker live på Handelsrådets Youtubekanal.
Här kan du också ta del av seminarierna i efterhand.