måndag 16 oktober 2023

Video commerce: Nya kundmöten på nätet

Forskarfrukost med docent Karina T Liljedal från Handelshögskolan i Stockholm.

Video blir allt vanligare inom e-handeln.

Många handlare erbjuder nu konsumenter att delta i det som kallas live video shopping, där många konsumenter tillsammans deltar i olika former av eventliknande shopping.

Vi ser också att personal video shopping ökar, där en medarbetare i butik hjälper en konsument på distans över ett videosamtal.

I denna föreläsning presenterar Karina T.Liljedal ny forskning på området, bland annat om hur såväl medarbetare som konsumenter reagerar på dessa nya former av shopping, samt vad man som handlare ska tänka på för att lyckas.

Karina T. Liljedal är docent vid Handelshögskolan i Stockholm, forskare på Center for Consumer Marketing (CCM), och Center for Retailing (CFR) vid Handelshögskolan i Stockholm. Hon är också medgrundare till konsultbyrån FPYB (Future Proof Your Business).

Hon är aktuell med ett forskningsprojekt hos Handelsrådet: Digitala kundmöten i fysiska butiker.

Seminariet är ett samarbete med Retail House.

Fotot på Karina T Liljedal är taget av Juliana Wiklund.

Talare

Video blir allt vanligare inom e-handeln.

Många handlare erbjuder nu konsumenter att delta i det som kallas live video shopping, där många konsumenter tillsammans deltar i olika former av eventliknande shopping.

Vi ser också att personal video shopping ökar, där en medarbetare i butik hjälper en konsument på distans över ett videosamtal.

I denna föreläsning presenterar Karina T.Liljedal ny forskning på området, bland annat om hur såväl medarbetare som konsumenter reagerar på dessa nya former av shopping, samt vad man som handlare ska tänka på för att lyckas.

Karina T. Liljedal är docent vid Handelshögskolan i Stockholm, forskare på Center for Consumer Marketing (CCM), och Center for Retailing (CFR) vid Handelshögskolan i Stockholm. Hon är också medgrundare till konsultbyrån FPYB (Future Proof Your Business).

Hon är aktuell med ett forskningsprojekt hos Handelsrådet: Digitala kundmöten i fysiska butiker.

Seminariet är ett samarbete med Retail House.

Fotot på Karina T Liljedal är taget av Juliana Wiklund.

Video blir allt vanligare inom e-handeln.

Många handlare erbjuder nu konsumenter att delta i det som kallas live video shopping, där många konsumenter tillsammans deltar i olika former av eventliknande shopping.

Vi ser också att personal video shopping ökar, där en medarbetare i butik hjälper en konsument på distans över ett videosamtal.

I denna föreläsning presenterar Karina T.Liljedal ny forskning på området, bland annat om hur såväl medarbetare som konsumenter reagerar på dessa nya former av shopping, samt vad man som handlare ska tänka på för att lyckas.

Karina T. Liljedal är docent vid Handelshögskolan i Stockholm, forskare på Center for Consumer Marketing (CCM), och Center for Retailing (CFR) vid Handelshögskolan i Stockholm. Hon är också medgrundare till konsultbyrån FPYB (Future Proof Your Business).

Hon är aktuell med ett forskningsprojekt hos Handelsrådet: Digitala kundmöten i fysiska butiker.

Seminariet är ett samarbete med Retail House.

Fotot på Karina T Liljedal är taget av Juliana Wiklund.

Video blir allt vanligare inom e-handeln.

Många handlare erbjuder nu konsumenter att delta i det som kallas live video shopping, där många konsumenter tillsammans deltar i olika former av eventliknande shopping.

Vi ser också att personal video shopping ökar, där en medarbetare i butik hjälper en konsument på distans över ett videosamtal.

I denna föreläsning presenterar Karina T.Liljedal ny forskning på området, bland annat om hur såväl medarbetare som konsumenter reagerar på dessa nya former av shopping, samt vad man som handlare ska tänka på för att lyckas.

Karina T. Liljedal är docent vid Handelshögskolan i Stockholm, forskare på Center for Consumer Marketing (CCM), och Center for Retailing (CFR) vid Handelshögskolan i Stockholm. Hon är också medgrundare till konsultbyrån FPYB (Future Proof Your Business).

Hon är aktuell med ett forskningsprojekt hos Handelsrådet: Digitala kundmöten i fysiska butiker.

Seminariet är ett samarbete med Retail House.

Fotot på Karina T Liljedal är taget av Juliana Wiklund.

Lyssna på seminariet i efterhand här!