torsdag 11 april 2024

Smakens kraft

Smakens Kraft - därför har god smak aldrig varit viktigare! Forskarfrukost kring sensorik och marknadsföring med Johan Swahn, restaurang- och hotellhögskolan vid Örebro universitet.

Det sägs att runt åtta av tio nya produkter misslyckas att få fotfäste på marknaden, smakens betydelse är därför viktigare än aldrig förr.

En överväldigande majoritet av konsumenter – närmare 80 procent – prioriterar smakupplevelsen vid val av livsmedel, och en framgångsrik produkt är mer än bara dess förpackning och ingredienser. Det är en upplevelse, en känsla, och framför allt, en balanserad smakpalett som stannar kvar.

Hur kan smak användas som drivkraft i både utveckling och marknadsföring för att inte bara överleva, utan blomstra på dagens konkurrensutsatta marknad?

En forskarfrukost med dr Johan Swahn, forskare inom sensorisk marknadsföring och grundare till smakbyrån The Taste Lab.

Ett samarbete med Retail House.

VÄLKOMNA!

Talare

Det sägs att runt åtta av tio nya produkter misslyckas att få fotfäste på marknaden, smakens betydelse är därför viktigare än aldrig förr.

En överväldigande majoritet av konsumenter – närmare 80 procent – prioriterar smakupplevelsen vid val av livsmedel, och en framgångsrik produkt är mer än bara dess förpackning och ingredienser. Det är en upplevelse, en känsla, och framför allt, en balanserad smakpalett som stannar kvar.

Hur kan smak användas som drivkraft i både utveckling och marknadsföring för att inte bara överleva, utan blomstra på dagens konkurrensutsatta marknad?

En forskarfrukost med dr Johan Swahn, forskare inom sensorisk marknadsföring och grundare till smakbyrån The Taste Lab.

Ett samarbete med Retail House.

VÄLKOMNA!

Det sägs att runt åtta av tio nya produkter misslyckas att få fotfäste på marknaden, smakens betydelse är därför viktigare än aldrig förr.

En överväldigande majoritet av konsumenter – närmare 80 procent – prioriterar smakupplevelsen vid val av livsmedel, och en framgångsrik produkt är mer än bara dess förpackning och ingredienser. Det är en upplevelse, en känsla, och framför allt, en balanserad smakpalett som stannar kvar.

Hur kan smak användas som drivkraft i både utveckling och marknadsföring för att inte bara överleva, utan blomstra på dagens konkurrensutsatta marknad?

En forskarfrukost med dr Johan Swahn, forskare inom sensorisk marknadsföring och grundare till smakbyrån The Taste Lab.

Ett samarbete med Retail House.

VÄLKOMNA!

Det sägs att runt åtta av tio nya produkter misslyckas att få fotfäste på marknaden, smakens betydelse är därför viktigare än aldrig förr.

En överväldigande majoritet av konsumenter – närmare 80 procent – prioriterar smakupplevelsen vid val av livsmedel, och en framgångsrik produkt är mer än bara dess förpackning och ingredienser. Det är en upplevelse, en känsla, och framför allt, en balanserad smakpalett som stannar kvar.

Hur kan smak användas som drivkraft i både utveckling och marknadsföring för att inte bara överleva, utan blomstra på dagens konkurrensutsatta marknad?

En forskarfrukost med dr Johan Swahn, forskare inom sensorisk marknadsföring och grundare till smakbyrån The Taste Lab.

Ett samarbete med Retail House.

VÄLKOMNA!

Se seminariet i efterhand här!