Aktivitet
Start » Aktiviteter » Trendspaning i handeln

Maila sidan

Ditt namn (obligatorisk)

Din epost (obligatorisk)

Vart ska det mailas? (obligatorisk)

Ämne

Ditt meddelande

24

Nov

Trendspaning i handeln

2017-11-24

Seminarium: Trender i handeln – digitalisering

Boka in dig på Trendspaning med Handelsrådet, en halvdag fylld med inspiration och aha-upplevelser för dig som jobbar eller utbildar inom handeln. Först ut är digitaliseringstrenden.

Vi öppnar nu upp möjligheten att under en välfylld förmiddag sätta fokus på några av de stora trenderna som sveper över handeln. Hit kommer du som vill få en snabb överblick inom utvald trend med intressanta exempel från branschen och svart på vitt från forskare vad som händer just nu och vad det kan betyda för framtiden.

I höst fördjupar vi oss i ämnet digitalisering – en megatrend som präglar vår samtid. Ta del av de senaste rönen kring digitalisering av handeln och lyssna till vad branschen gör för att hänga med i utveckling av affärerna. Några frågor vi ställer är:

  • Digitaliseringen är mer än e-handel, men vad?
  • Kommer de fysiska butikerna att dö?
  • Hur påverkas alla som jobbar i handeln av att allt fler jobb automatiseras?
  • Vilka nya affärsmöjligheter skapas i takt med att branschen blir alltmer digitaliserad?

Under dagen presenterar vi även några intressanta företagscase och hur de lyckas med sina affärer i en alltmer digitaliserad värld.

Fyra tillfällen på fyra orter!

  • 7 november – Göteborg
  • 14 november – Malmö
  • 21 november – Sundsvall
  • 24 november – Stockholm

Klicka på anmälan och ange på vilken ort du vill delta.

Medverkande

Urban Lindstedt, digitaliseringsexpert och moderator,

Urban Lindstedt är journalist, författare och föreläsare inom e-handel, digital marknadsföring och digital strategi. Han har bevakat e-handeln sedan 2000, har skrivit boken E-handlarens handbok och driver podden E-handelstrender. Urban har även modererat stora event som Nordic Ecommerce summit och D-handelsdagen. Häng med honom i hans utmanande frågeställningar, tankar och case om handelns digitalisering.

Johan Hagberg, forskare inom handelns digitalisering, Handelshögskolan i Göteborg

Johan Hagberg är docent i företagsekonomi på Handelshögskolan vid Göteborgs universitet. Johan utbildar och forskar inom marknadsföring i detaljhandeln och hjälper oss att reda ut begreppet digitalisering och hur det påverkar handeln. Han reflekterar också kring de förändringar som sker i branschen nu och vilka konsekvenser forskningen ser för framtidens affärer.

Prenumerera på nyhetsbrev