Aktivitet
Start » Aktiviteter » Trendspaning i handeln

Maila sidan

Ditt namn (obligatorisk)

Din epost (obligatorisk)

Vart ska det mailas? (obligatorisk)

Ämne

Ditt meddelande

18

Apr

Trendspaning i handeln Jönköping

2018-04-18

Seminarium: Handelns digitalisering

Efter höstens publiksuccé ger vi nu fyra nya tillfällen att spana om handelns digitalisering. Boka in dig på Trendspaning i handeln, en halvdag fylld med inspiration och aha-upplevelser för dig som jobbar eller utbildar inom handeln.

I höstas lanserade vi Trendspaning i handeln, ett nytt utbildningskoncept för alla som jobbar eller utbildar inom handeln och vill ta del av de stora trenderna som får branschen att utvecklas. Nu är vi tillbaka med fyra nya tillfällen i fyra nya städer. Hit kommer du som vill får en snabb uppdatering om handelns digitalisering, en av de megatrender som präglar vår samtid. Under en välfylld förmiddag bollar vi aktuella frågor inom utvald trend mellan experter, forskare, näringsliv och publik.

  • Vart är branschen på väg när alltmer digitaliseras?
  • Kommer de fysiska butikerna tappa sina koncept när e-handeln växer?
  • Vad händer med jobben i handeln när alltfler automatiseras?
  • Vilka nya affärsmöjligheter skapas i takt med att branschen blir alltmer digitaliserad?

Under dagen presenterar vi även några intressanta företagscase och hur de lyckas med sina affärer i en alltmer digitaliserad värld.

Fyra tillfällen på fyra orter!

  • 17 april – Örebro
  • 18 april – Jönköping
  • 24 april – Umeå
  • 25 april – Uppsala

Klicka på anmälan till höger och ange på vilken ort du vill delta.

Se film från Trendspaning i handeln i höstas:

Medverkande

Urban Lindstedt, digitaliseringsexpert och moderator, Uppkopplat

Urban Lindstedt är journalist, författare och föreläsare inom e-handel, digital marknadsföring och digital strategi. Han har bevakat e-handeln sedan 2000, har skrivit boken E-handlarens handbok och driver podden E-handelstrender. Häng med honom i hans utmanande frågeställningar, tankar och case om handelns digitalisering.

Johan Hagman, forskare inom handelns digitalisering, Handelshögskolan Göteborgs universitet

Johan är docent i företagsekonomi på Handelshögskolan vid Göteborgs universitet. Han utbildar och forskar inom marknadsföring i detaljhandeln och hjälper oss att reda ut begreppet digitalisering och hur det påverkar handeln. Han reflekterar också kring de förändringar som sker i branschen nu och vilka konsekvenser han ser för framtidens affärer.

Mats Johansson, kompetens- och utbildningsexpert, Handelsrådet

Mats ingår i Handelsrådets yrkes- och kompetensutskott som arbetar för att fler ska vilja och kunna etablera sig och utvecklas inom handeln. Handelns digitalisering skapar behov av nya yrkesroller och ställer nya krav på dem som redan arbetar i handeln. Hör honom diskutera hur kompetensutvecklingen inom handeln behöver utformas för framtiden.

Prenumerera på nyhetsbrev