
Maila sidan
09
apr
Trendspana i Göteborg
TrendspaningOkategoriserat: Trendspaning
Trendspanarförmiddag + utbildareftermiddag i Göteborg –
för dig som jobbar eller utbildar inom handeln!
Karta och kompass i ett snabbt föränderligt detaljhandelslandskap, nu är det återigen dags för Handelsrådets trendspaning.
Vi kommer förstås att tala digitalisering, men den här gången ägnas den fysiska butiken extra uppmärksamhet.
Årets tema är Den fysiska butiken i en digital värld.
Program
09.00 Kaffemingel
9.30
– Handelsrådet inleder
– Urban Lindstedt, journalist specialiserad på detaljhandelsbevakning, guidar i det handelslandskap som befinner sig mitt i en stark omvandling – gamla beprövade detaljhandelskoncept bjuder farväl, nya kommer till och e-handel har fått rejält momentum.
– Butiken som marknadsföringskanal – forskaren Jens Nordfält, från Handelshögskolan i Stockholm, funderar med utgångspunkt i sin senaste forskning med praktiska exempel kring hur den framtida fysiska butiken kan och behöver se ut.
– Björn Nilsson, ansvarig för customer inter-action hos Clas Ohlson talar om hemmafixarkedjans arbete med att väva ihop de olika säljkanalerna i en sammanhängande kundupplevelse och om kedjans tjänsteutbud.
11.35-12.00 Avslutande diskussion med förmiddagens talare kompletterat med Johanna Redelius, teamledare Göteborgsregionen och Andreas Göthberg, Business Region Göteborg
Speciellt för lärare:
12.00-15.00
Eftermiddagsprogram för utbildare med kunskapsöverföring med framtidens handel i fokus. Halvdagen riktar sig till utbildare på gymnasier, yrkeshögskolor, högskolor och universitet med handelsutbildningar.
12-13.00 Lunch
13.00-15.00 Handelsrådets Mats Johansson
Trendspaningen är ett kostnadsfritt, oberoende, evenemang.
Varmt välkomna!
Frågor om seminariet besvaras av:
Ylva Åkesson, kommunikatör Handelsrådet
ylva.akesson@handelsradet.se