lördag 11 maj 2019
Till söndag 12 maj 2019

Hackathon – Last mile

Last Mile Hack – Hackathon

Två dagars innovationskonferens-/tävling med målet att få fram lösningar till logistikutmaningar, med bäring på e-handeln.
I fokus står sista kilometerns logistik. Såväl digitala som analoga lösningar är aktuella.
Ordnar eventet gör Föreningen för logistik och e-handel och Vinnova.
Handelsrådet deltar dels med en utmaning (läs mer om den nedan), dels med ett pris.

Gratis för studenter, för Handelsrådets vänner finns en rabattkod.
För att få tillgång till rabattkoden, mejla till lena.stralsjo@handelsradet.se

Plats: Universitetsplatsen 2, Helsingborg
Tid: Lördag 11 maj kl 08.00- söndag 12 maj kl 18:00

Mer om eventet här

Handelsrådets uppdrag/utmaning:
Brand owners need to be clear about their ethics and values. Whether it is the environment, modern slavery, gender equality, animal’s welfare or something else, consumers demand brands to go beyond the firm and engage in initiatives with suppliers, customers and other stakeholders. Internet retailers wish to maintain the brand value in the last mile, e.g. by enhanced use of sustainable practices. However, there is a lack of relevant consumer engagement with brands during the last mile.
Your mission, should you choose to accept it, is to hack the last mile to build brand value and ensure the brand isn’t forgotten during the delivery and returns process.