Start » Aktiviteter » Vad en marknadsförare måste lära sig om hjärnforskning

Maila sidan

Ditt namn (obligatorisk)

Din epost (obligatorisk)

Vart ska det mailas? (obligatorisk)

Ämne

Ditt meddelande

28

jan

Vad en marknadsförare måste lära sig om hjärnforskning

Frukostseminarium: hjärnforskning och marknadsföring

Handelsrådet i samarbete med Retail House bjuder in till frukostseminarum med Erik Modig, ekonomie doktor och forskare vid Handelshögskolan i Stockholm. 2017 fick han priset Årets Marknadsföringsbok 2017 för sin bok “Bang for the Buck – kommunikation som skapar resultat”. Priset delas ut av Sveriges Marknadsförbund.

Köpbeslut fattas överallt, när som helst och på många olika sätt. Det enda konstanta i en föränderlig värld är att besluten fattas i hjärnan.
I sin senaste bok sammanfattar Erik Modig de insikter som marknadsförare behöver lära sig om hur människor fattar beslut. Under seminariet berättar Erik Modig hur marknadsförare måste arbeta för att maximera påverkan på kund och hur olika typer av kommunikation kan driva volym, marginal eller lojalitet.

Prenumerera på nyhetsbrev